סטארק VARG: הכוכב החדש בעולם האופנועים החשמליים

הרגע שתתניעו את הסטארק VARG, תבינו שהעתיד הגיע. האופנוע הזה לא בא להתפשר: הוא מספק ביצועים שיוכלו להביך אופנועי 450 סמ"ק בנזין, אבל עושה זאת בשקט כמעט מוחלט ותוך אפס פליטות מזהמות. החל מהסוללה החדשנית ועד למערכת המתלים ברמה תחרותית, כל רכיב בו תוכנן מחדש כדי לתת לכם את המיטב – על המסלול, בסינגלים או בכל תוואי שטח אחר שתבחרו.

עוצמה חשמלית פורצת דרך

בלב הסטארק וארג VARG פועם מנוע חשמלי העשוי מסיבי פחמן, שמסוגל להפיק עד 80 כ"ס (כ-60 קילוואט) – נתון מרשים אפילו בהשוואה לאופנועי בנזין מקצועיים. המומנט של כ-275 ניוטון מטר בציר ההינע מורגש בכל פתיחה של המצערת, ומאפשר תאוצות חדות, טיפוס עליות ויציבות גם במהירויות גבוהות. כדי להבטיח שהכוח זמין תמיד, המנוע מקורר במים באמצעות מארז אלומיניום, המגן עליו מפני חום קיצוני ומבטיח רמת ביצועים עקבית ברכיבות ממושכות.

טכנולוגיה מתקדמת מכל זווית

כדי להשלים את יכולות המנוע, הסטארק VARG מצויד בסוללה בקיבולת 6.5 קוט"ש עם כימיית LiFePO4, המבטיחה עמידות ויעילות לאורך זמן. הטבלה הבאה מציגה את עיקרי המפרט:

פרמטר נתונים
סוללה 6.5 קוט"ש (LiFePO4), מתח 250V-420V, מחזור חיים משוער של 500 טעינות
מנוע עד 80 כ"ס, מומנט 275 ניוטון מטר, מקורר מים
מתלים KYB (קוטר 48 מ"מ מלפנים, 50/16 מ"מ מאחור), כוונון מלא
בלמים מערכת Brembo, דיסק 260 מ"מ מלפנים, 220 מ"מ מאחור
משקל 110-120 ק"ג (משתנה לפי גרסה)

“Stark Phone” – לנהל אופנוע דרך הסמארטפון

אחד הפיצ'רים המסקרנים הוא ה-“Stark Phone”, טלפון ייעודי המגיע עם האופנוע, שמאפשר לשנות את פרופיל העוצמה והמצערת, לצפות בנתוני הרכיבה ולתקשר עם מערכת הניהול של ה-VARG. בין אם תרצו להפוך אותו ל"כלי אימון חשמלי עם עוצמה סבירה" או למתחרה סופר-אגרסיבי, הכל זמין בלחיצת כפתור.

חוויית רכיבה שמתאימה לכולם

כשתעלו על ה-VARG, תגלו כלי קליל יחסית – בעיקר בזכות העיצוב החד והשלדה המחושבת לפרטי פרטים. למרות היותו חשמלי, אין פה "התפשרות" מבחינת היגוי או יציבות: המתלים של KYB עושים עבודה נהדרת גם בשטח קשוח, ומערכת הבלמים של Brembo נותנת ביטחון בכל בלימה חזקה או ירידה תלולה.

בזכות היעדר הילוכים ורעש מנוע מסיבי, תוכלו להתרכז נטו בטכניקה וביציאה המדויקת מכל פנייה, ללא הסחות דעת. זה אומר פחות דאגות על מצמד, קלאץ' או שמן מנוע, ויותר זמן על המסלול. וכמובן, אין תחליף לתחושה של להשתהות ליד רוכב בנזין – כשהאופנוע שלכם שקט משמעותית ומספק ביצועים תואמים (אם לא עוקפים).

בסופו של יום, סטארק VARG מיועד לאלו הרוצים חוויה אחרת מעולם השטח: שילוב של כוחות סוס מסחררים, טכנולוגיה פורצת גבולות והרגשת קלילות ונוחות. הוא מאפשר לכל רוכב – מתחיל או מקצועי – להתאים את ההספק והאופי מיידית, וכך למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון באופנוע חשמלי עתידי.

חסרונות: מחיר גבוה והיעדר רישוי כביש

לצד היכולות המרשימות, חשוב לדעת של- STARK VARG יש שני חסרונות עיקריים שרוכבים ישראלים צריכים להביא בחשבון. קודם כל, תג המחיר שלו הוא מהגבוהים בקטגוריה, בייחוד בהשוואה לאופנועי שטח בנזין מבוססים כמו 450 סמ"ק של הונדה או KTM. העלות הניכרת נובעת מהטכנולוגיה המתקדמת של הסוללה, המנוע והבקרה הדיגיטלית – אבל בשורה התחתונה, כשרואים את המספר על הנייר, זה עשוי להרתיע רוכבים רבים, בעיקר מי שמורגלים במחירים הנפוצים בשוק המקומי. מחיר יבואן מפורסם לדגם ה STARK VARG הינו 80,000 ש"ח (שמונים אלף שקלים חדשים).

בנוסף, מדובר באופנוע ספורטיבי טהור, שאינו מגיע עם רישוי כביש מלא (רישיון צהוב). בפועל, הוא מסווג כ”כלי למטרות ספורטיביות” , כלומר, מותר להשתמש בו רק במסלולי מוטוקרוס או שטחים פרטיים המיועדים לרכיבה, ולא לעלות איתו על כביש ציבורי. עבור רוכב המבקש כלי דו-שימושי שניתן לרכוב עליו גם לעבודה או לטיולים משולבים על הכבישים, החיסרון הזה יכול להיות משמעותי מאוד.

סיכום

סטארק VARG מגדיר מחדש את הסטנדרט לאופנועי שטח חשמליים. המנוע העוצמתי, הסוללה העמידה, מערכת המתלים האיכותית והאפשרות לשליטה דיגיטלית מלאה כל אלה מציבים אותו בשורה הראשונה של הכלים הדו-גלגליים החדשניים. אם אתם מחפשים מעבר חלק לעולם חשמלי בלי לוותר על האדרנלין שבשטח, זה כנראה השידוך המושלם עבורכם.
אז למה לחכות? לכו לבדוק את הסטארק VARG, ועשו צעד נוסף אל העתיד של רכיבת השטח.