המהפכה החשמלית בשטח: למה כדאי לעבור לאופנוע חשמלי?

אני זוכר את הפעם הראשונה שעליתי על אופנוע שטח חשמלי. כרוכב מנוסה שגדל על ריח הבנזין וצליל המנוע המוכר, הייתי סקפטי. אבל ברגע שסובבתי את המצערת בשקט מפתיע ועם כוח זמין מיידי, הבנתי שמשהו מהותי השתנה. זו לא הייתה סתם רכיבה, זו הייתה המהפכה החשמלית בפעולה. פתאום הרגשתי את השטח בצורה אחרת: בלי רעש מחריש אוזניים, בלי חום מנוע עולה, ועם תגובת כוח שאף מנוע בנזין לא משתווה אליה. מה שהיה פעם חלום עתידני של כמה משוגעים לדבר, הופך היום למציאות בשטח הישראלי. במאמר זה נצלול אל לב המהפכה החשמלית בעולם אופנועי השטח בישראל, נבחן למה כדאי לעבור לאופנוע שטח חשמלי, נשווה בין חשמל לבנזין, ונסקור דגמים מובילים שמגלמים את השינוי.

המהפכה החשמלית מגיעה לשטח הישראלי

עד לפני שנים ספורות, אם הייתם מספרים לחבר’ה במפגש רכיבה שאתם שוקלים לעבור לאופנוע שטח חשמלי, סביר שהיו מרימים גבה. הרי אופנועי שטח מזוהים עם רעש מנוע צורמני, טיפולי מנוע תכופים, וקלאץ’ שעובד שעות נוספות. אבל כמו בענפי רכב אחרים, גם בעולם השטח מתחוללת מהפכה. יצרנים ויבואנים מביאים לישראל דגמי שטח חשמליים מתקדמים – חלקם אפילו עם תקינה לכביש (רישוי צהוב) , שמציעים ביצועים מרשימים ואמינות חדשה. מדובר במהפכה שקטה (תרתי משמע), שמשנה את כללי המשחק לרוכבי האנדורו והמוטוקרוס בארץ. כבר היום מתקיימות תחרויות שבהן אופנועים חשמליים מפתיעים את כולם; אפילו בראלי דקאר 2025 השתתפו אופנועי שטח חשמליים והוכיחו את עצמם. יותר רוכבים ישראלים מנוסים מגלים שהמעבר לחשמל לא בא על חשבון האדרנלין – להפך, הוא מוסיף לו רובד חדש.

השוואה: חשמל מול בנזין – תחזוקה, עלויות וחוויית רכיבה

המעבר לבחון השוואה חשמל מול בנזין באופנועי שטח חושף יתרונות ברורים (וכמה אתגרים מעניינים). בואו נפרוט את ההבדלים העיקריים בין אופנוע שטח חשמלי מודרני לבין אופנוע שטח בנזין קלאסי:

  • תחזוקת אופנוע שטח חשמלי מול בנזין: אופנוע חשמלי כמעט ואינו דורש תחזוקה מכנית שוטפת. אין צורך בהחלפות שמן, פילטר או מצת, אין כיווני שסתומים ואין קרבורטור לסנכרן. מה כן צריך? לוודא שהשרשרת מתוחה ומשומנת, לבדוק רפידות בלם וצמיגים – בדיוק כמו בכל אופנוע. זהו. המשמעות היא פחות זמן במוסך ויותר זמן בשטח. לעומת זאת, אופנוע בנזין דורש טיפולים תקופתיים: החלפת שמנים כל עשרות שעות מנוע, ניקוי והחלפת פילטר אוויר, כיוון שסתומים במנועי ארבע פעימות, ואף שיפוץ מנוע לאחר מספר גבוה של שעות רכיבה. התחזוקה לא רק גוזלת זמן אלא גם כסף.
  • עלויות שימוש ודלק/חשמל: מבחינת כיס הרוכב, החיסכון עצום. טעינת סוללה מלאה עולה שקלים בודדים של חשמל ביתי, ומספיקה לרוב לרכיבת שטח ממושכת. מנגד, תדלוק מיכל בנזין עולה עשרות ואף מאות שקלים (תלוי בתדירות הרכיבה ובמחירי הדלק העולים). לאורך שנה, רוכב שטח ממוצע יכול לחסוך אלפי שקלים על “דלק” על ידי מעבר לחשמל. לכך נוסיף את העובדה שברכבים חשמליים גם עלויות הטיפולים זולות יותר – ואין צורך ברכישת שמנים, מסננים וחלפים מתכלים של המנוע.
  • אמינות ואחריות: אופנועי שטח חשמליים בנויים בפשטות מכנית יחסית. יש בהם פחות חלקים נעים, אין תמסורת מורכבת, אין תיבת הילוכים מרובת חלקים, והמערכת החשמלית אטומה היטב בפני אבק ובוץ. המשמעות היא פחות תקלות פוטנציאליות במהלך חיי האופנוע. רבים מהדגמים החשמליים מגיעים עם אחריות יצרן מכובדת על הסוללה והמנוע (לעיתים 2-3 שנים), מה שנותן שקט נפשי לרוכב. לעומת זאת, באופנועי שטח בנזין, במיוחד דגמי תחרות האחריות מוגבלת מאוד, ואם יש תקלת מנוע משמעותית סביר להניח שתישא בעלות התיקון לבד. למעשה, רכיבה מאומצת שמתבטאת בבלאי גבוהה היא חלק מהמשחק בשטח בנזין, בזמן שבחשמלי הבלאי המכני מצטמצם פלאים.
  • כוח זמין וביצועים: אחד ההבדלים המורגשים מיד הוא זמינות הכוח המיידית. מנוע חשמלי מספק מומנט מלא מסל”ד 0  ברגע שאתה מסובב את המצערת, כל הכוח זמין תחת היד. אין שיהוי, אין צורך “לסחוט” את המנוע לסל”ד גבוה כדי לקבל דחיפה. תחושת התאוצה באופנוע שטח חשמלי היא חד-פעמית – זינוק חלק וישיר, שמאפשר גם לצלוח מכשולים בקלות וגם ליהנות מיציאה מהירה בסינגלים. מנגד, באופנוע בנזין המומנט נבנה בהדרגה; צריך לשלב להילוך נכון, לשמור את המנוע בתחומי הסל”ד האופטימליים, ורק אז מקבלים את שיא הכוח. המשוואה פשוטה: בחשמלי התאוצה ליניארית ומתפרצת, בבנזין היא הדרגתית ותלויה בהעברת הילוכים. כמובן שלכל סגנון יש קסם משלו, אבל מבחינת יעילות רכיבה – החשמלי נותן לרוכב יתרון בשליטה על הכוח.
  • שקט וסביבה: אי אפשר להתעלם מההבדל הבולט ביותר – הרכיבה השקטה. אופנוע שטח חשמלי כמעט ולא משמיע רעש (רק זמזום מנוע ושרשרת). זה אולי דורש הסתגלות לחובבי ה"רעם" של אגזוז פתוח, אבל בתכל’ס השקט הופך ליתרון: אפשר לרכוב בשעות מוקדמות ליד הבית בלי להעיר את השכנים, לטייל בשבילים ולשמוע את הטבע מסביב (רחש הגלגלים על החצץ, ציוץ ציפורים) ולשמור על פרופיל נמוך. בנוסף, בהיבט הסביבתי, אין פליטות מזהמים ואין ריח בנזין, יתרון למי שאוהב את הטבע ורוצה לשמור עליו נקי. מנוע בנזין, לעומת זאת, רועש מאוד מה שעלול לגרום למטרדי רעש ואפילו להגבלות רכיבה באזורים רגישים. לא מעט רוכבים מגלים ששקט זה ה“רעש” החדש, ושאפשר ליהנות מרכיבה אגרסיבית גם בלי צליל מפלט.
  • משקל והתנהגות: באופן כללי, אופנועי שטח חשמליים מודרניים תוכננו להיות קלים ככל האפשר, אך עדיין יש משקל סוללה שלא קיים בבנזין (מיכל דלק מלא שוקל הרבה פחות מסוללה). עם זאת, המיקום הנמוך של הסוללה בשלדת האופנוע תורם למרכז כובד נמוך ויציבות משופרת. תחושת המשקל בזמן רכיבה לרוב נעלמת, והאופנוע מרגיש זריז וצייתן. אופנוע בנזין לפעמים קל יותר בכמה קילוגרמים, אך מרכז הכובד שלו גבוה יחסית (מנוע, מיכל דלק בראש השלדה) מה שמשפיע אחרת על ההיגוי והיציבות. בפועל, הפער במשקל הולך ומצטמצם עם כל דור חשמלי חדש.
  • טווח רכיבה ו”תדלוק”: כאן גם ההבדלים ברורים. אופנוע בנזין ניתן “לתדלוק” מחדש תוך דקות – ממלאים מיכל ויוצאים להמשך המסלול. אופנוע חשמלי דורש טעינה שלוקחת זמן (בין חצי שעה ל-4-5 שעות, תלוי במטען, בקיבולת הסוללה ובאחוז הטעינה הנדרש). טווח הנסיעה של אופנוע שטח חשמלי כיום נע בין שעה וחצי לכ-4 שעות רכיבה רציפה, תלוי בקצב הרכיבה ובקיבולת הסוללה. לרוב הרוכבים זה מספיק לטיול שטח ממוצע או אימון, אבל לרכיבות מאוד ארוכות או טיולי שטח מרוחקים – צריך לתכנן בהתאם (או להביא גנרטור/סוללה נוספת לטעינה). החדשות הטובות הן שהטכנולוגיה משתפרת כל הזמן: בכל דור חדש הטווח גדל וזמני הטעינה מתקצרים. בנוסף, חלק מהדגמים מאפשרים סוללה נשלפת להחלפה מהירה, ככה שאפשר לשאת סוללה ספייר ולהחליף בשטח תוך דקות.

במבט כולל, היתרונות של אופנועי השטח החשמליים ברורים: תחזוקה פשוטה וזולה בהרבה, חיסכון בעלויות הדלק, אמינות גבוה יותר (בזכות פחות חלקים שיכולים להישבר) ורכיבה חלקה ושקטה. אופנוע בנזין עדיין מציע כמה יתרונות משלו -טווח בלתי מוגבל כמעט ותחושת “חיים” מכנית עבור מי שמתגעגע אבל המאזניים נוטים לכיוון החשמל, במיוחד עבור רוכבים שרוצים להתמקד ברכיבה עצמה ולא בכל מה שמסביב. להמחשה חזותית, שימו לב להשוואת העלויות השנתיות בין אופנוע שטח חשמלי לבנזין בטבלה הבאה:

סוג האופנוע עלות “דלק” שנתית עלות תחזוקה שנתית סה״כ עלות שנתית (הערכה)
אופנוע שטח חשמלי ~₪500 (חשמל) ₪500 (חלפים ובלאי)  ₪1,000
אופנוע שטח בנזין ~₪2,000 (דלק) ₪3,000 (טיפולים וחלפים) ₪5,000

הערה: המספרים בטבלה הם בהערכה גסה לרוכב פעיל בשטח לאורך שנה. הם נועדו להמחיש סדרי גודל – כמובן שעלויות בפועל תלויות בסגנון הרכיבה, בדגם האופנוע ובמחירי האנרגיה. אך המסר ברור: החשמל חוסך כסף ועצבים בטווח הארוך.
בנוסף, גרף המומנט של המנוע החשמלי שונה לחלוטין מזה של מנוע בעירה פנימית. מנוע חשמלי מספק מומנט מקסימלי באופן כמעט מיידי ושומר עליו בטווח רחב של סל”ד, בעוד מנוע בנזין צריך לעלות לסל”ד בינוני-גבוה כדי להגיע לשיא המומנט ואז הוא אף יורד בסל”ד גבוה. התוצאה היא שהאופנוע החשמלי מרגיש "חזק" בכל רגע נתון – יתרון עצום בעבירות בשטח טכני וביציאה מסיבובים.

דגמי אופנוע שטח חשמלי מובילים בישראל

המהפכה כבר כאן, ובארץ ישנם מספר דגמים בולטים שמדגימים הלכה למעשה את היתרונות של אופנועי השטח החשמליים. הנה סקירה קצרה של ארבעה דגמים מומלצים, שכל אחד מהם מביא משהו ייחודי לשולחן:

Arctic Leopard 880 – עוצמה חוקית לרחוב ולשטח

Arctic Leopard 880 – אופנוע שטח חשמלי עם רישוי צהובArctic Leopard 880 הוא אופנוע אנדורו חשמלי מהחזקים בקטגוריה, שמגיע עם רישוי צהוב לכביש. המשמעות היא שאפשר לרכוב עליו מהבית בשבילי עפר ובחזרה בכביש – ללא צורך בנגרר. ה-880 מכונה לעיתים "Cheetah" או “EXE”, וכבר הספיק לקנות לעצמו שם כמתחרה ראוי ל-Stark VARG המפורסם. יש לו מעל 50 כוחות סוס (כ-37 קילוואט) ומומנט אדיר של כ-880 ניוטון-מטר בגלגל האחורי, כוח שמתורגם לתאוצות חזקות בשטח פתוח וטיפוס מדרגות סלע ללא מאמץ.
הסוללה העצומה (90V, 75Ah) מעניקה טווח ארוך, והמשקל הכולל מוערך בכ-108 ק"ג בלבד, מה שמפתיע יחסית לביצועים. זהו אופנוע שנבחן בתנאי קיצון אפילו בראלי דקאר השתתפו גרסאות שלו והוא הוכיח עמידות וביצועים מרשימים (כולל ניצחון בקטגוריה החשמלית!). היתרון הגדול של ה-Arctic Leopard 880 על פני מתחרים דוגמת ה-VARG הוא מחיר נגיש יותר בישראל ויכולת חוקית לרכיבה בכביש. בקיצור, ה-880 מציע לרוכב הישראלי חוויית אנדורו חשמלית ללא פשרות: גם חזק, גם איכותי, וגם מאפשר לרדת לשטח ישר מהבית.

Stark Varg – עוצמה חשמלית טהורה ויקרה מדי

בכל פעם שמזכירים את Stark VARG, העיניים של רוכבי השטח הוותיקים מתרחבות בהתרגשות – ולא בכדי. מדובר באחד מאופנועי השטח החשמליים החזקים והמתקדמים בעולם, שהצליח ליצור מהפכה אמיתית בזירת המוטוקרוס והאנדורו התחרותי. ה-Stark VARG תוכנן במטרה אחת: להוכיח שהביצועים החשמליים כבר לא רק משתווים לאלו של מנועי הבנזין החזקים ביותר, אלא אפילו עולים עליהם. בליבו של ה-VARG פועם מנוע חשמלי מרשים במיוחד, עם הספ

סטארק VARG הכוכב החדש בעולם האופנועים החשמליים

ק שיא של כ-80 כוחות סוס (60 קילוואט) ומומנט כמעט בלתי נתפס של כ-938 ניוטון מטר בגלגל האחורי. אלו נתונים שמכניסים אותו לתחום של אופנועי שטח תחרותיים מקצועיים ואף מעבר להם. הסוללה (6 קוט"ש) בנויה בטכנולוגיית תאי ליתיום-יון מתקדמת, שמבטיחה לא רק טווח רכיבה ממושך (עד כ-6 שעות רכיבה רגועה או כשעתיים ברכיבה מאומצת) אלא גם זמני טעינה סבירים ומהירים יחסית.

בשביל הרוכבים, ה-Stark VARG הוא לא פחות מחוויית רכיבה יוצאת דופן: תגובת המנוע מידית ועוצמתית, הכוח זמין מהסיבוב הראשון של המצערת ועד למהירות מרבית של כ-110 קמ"ש. המשקל הכולל שלו (כ-110 ק"ג) אמנם גבוה מעט מדגמים קלים יותר

כמו סורון, אבל התחושה ברכיבה מאוזנת מאוד – האופנוע יציב, חד, ומאפשר לרוכב לקחת פניות, קפיצות ומכשולים בביטחון מוחלט. למי הוא מתאים? לרוכבים מנוסים, תחרותיים ומקצועיים שלא מוכנים להתפשר על ביצועים, שמחפשים את הטכנולוגיה החשמלית המתקדמת ביותר, ומוכנים לשלם עבורה מחיר פרמיום. ה-VARG לא רק מציב רף גבוה בשוק החשמלי, הוא מגדיר מחדש את התחום כולו, ומכריז בקול ברור: העידן החשמלי בשטח כבר כאן, והוא חזק מתמיד.

Caofen FX – מקצועי, קשוח ובעל רישוי צהוב

Caofen FX הוא אופנוע שטח חשמלי מקצועי חדש יחסית בשוק הישראלי, שגם הוא מורשה לכביש (רישוי צהוב מלא). ה-FX מתגאה במפרט מרשים: מנוע בהספק כ-12.5 קילוואט המספק תאוצה חזקה, מהירות מרבית של כ-100 קמ"ש, ומומנט של כ-420 ניוטון-מטר בגלגל האחורי​. אלו נתונים שמקבילים לאופנוע אנדורו בינוני, כך שהוא בהחלט מתאים לרכיבת שטח אגרסיבית. יש לו סוללה מתקדמת בקירור נוזל (טכנולוגיית “Direct Immersion”), המאפשרת תפקוד אופטימלי בטמפרטורות קיצון ושומרת על חיי הסוללה לאורך זמן​. יתרון ייחודי של ה-Caofen FX הוא שלדה חדשנית יצוקה במקשה אחת מסגסוגת מגנזיום-אלומיניום (Magnarium) ללא ריתוכים, מה שמקנה לה חוזק גבוה ומשקל קל יותר בשלדה​. במבחני רכיבה, ה-FX הפתיע בכושר שלו להתמודד עם כל סוגי השטח משבילי כורכר ויער ועד קטעים טכניים, בזכות שלדה קשיחה ומהלך מתלים מכובד. וכמובן, העובדה שהוא חוקי לכביש ובעל ביטוח חובה מוזל (כי הוא חשמלי) מאפשרת לרוכבים לדלג בקלות מהבית לשטח וחזרה בלי לחשוש מקנסות​ נקודה חשובה נוספת היא מחיר תחרותי: ה-Caofen FX הושק בישראל במחיר נמוך יותר משל מתחרהו הישיר Sur-Ron Ultra Bee, מה שעשוי למשוך עוד רוכבים שחיפשו אופציית שטח חשמלית משתלמת​. בשורה התחתונה, ה-FX מביא לשטח שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים ראויים ופונקציונליות דו-שימושית מלאה.

Arctic Leopard XE Pro (Cloud) – קל משקל ועתיר ביצועים (רישוי אפור)Arctic Leopard XE Pro (Cloud) – המתחרה שמאיים על הסורון לייט בי

Arctic Leopard XE Pro, המכונה גם "Cloud", הוא אופנוע שטח חשמלי קליל שמאתגר את גבולות הקטגוריה של הכלים הקטנים דוגמת Sur-Ron Light Bee. המטרה של ה-XE Pro ברורה: לספק יותר כוח, טווח וביצועים במעטפת קומפקטית. למרות מידות ומשקל דומים יחסית ל-Light Bee, ה-Cloud מצויד בסוללה גדולה בהרבה (72V, 55Ah) ובמנוע חזק (עד 16.8 קילוואט) מה שמיתרגם לכ-100 קמ"ש מהירות מרבית וכ-500 ניוטון מטר בגלגל. בפועל, רוכבים מדווחים שה-Cloud מרגיש "כמו לייט בי על סטרואידים": התאוצה חדה בעליות, והכוח זמין בלי מאמץ גם כשמד המחוון של הסוללה יורד​. המתלים שלו מכוילים לרכיבת שטח נמרצת ונותנים יציבות במהירות גבוהה, בעוד המשקל נשאר נמוך (כ-67 ק"ג) לטובת זריזות מרבית​. החיסרון? כרגע ה-XE Pro משווק בישראל תחת רישיון אפור (ספורטיבי בלבד)​. כלומר, הוא לא חוקי לכביש ציבורי בשלב זה, ומתאים לרכיבה במסלולי שטח, מוטוקרוס, אימונים ושטחים פרטיים. היבואן רמז שפועלים להשיג תקינה בעתיד, אך נכון לעכשיו זהו כלי המיועד לשטח בלבד. עבור מי שמחפש אופנוע חשמלי קל משקל אך עוצמתי לרכיבת שטח טהורה, ה-Cloud הוא בחירה מסקרנת: הוא בעצם לוקח את כל מה שטוב בסורון המוכר, ומעלה את הרף בעוד מדרגה, יותר כוח, יותר אנרגיה בסוללה, ומתלים משופרים. רק תזכרו שכרגע הוא צעצוע לשטח נטו, ולא למעברים בכביש בין שביל לשביל.

Surron Ultra Bee ביצועים חשמליים מפתיעים לשטח טכני

אם יצא לכם לשמוע את השם Sur-Ron Ultra Bee, כנראה שאתם כבר מעורים במהפכה החשמלית בשטח. סורון, חברה שהפכה לסמל בקטגוריית האופנועים החשמליים הקלים, מציעה בגרסת האולטרה-בי אופנוע שטח חשמלי רב-תכליתי, שמתאים בצורה מושלמת לרוכבי אנדורו המחפשים שילוב בין כוח, זריזות ותחושת קלילות. מנוע ה-Ultra Bee מספק כ-12.5 קילוואט של כוח מקסימלי, עם מומנט של 440 ניוטון מטר בגלגל האחורי, המשמעות היא תאוצה יוצאת דופן ועלייה קלה במדרגות סלע ובעליות תלולות. הסוללה של האולטרה בי (74V, 55Ah מקבילה לאופנוע חשמלי ארקטיק XE PRO) מעניקה טווח נסיעה ממוצע של 100 – 120 ק"מ בתנאי רכיבה מגוונים, והוא מאפשר החלפת סוללה קלה בשטח, מה שמאריך את האפשרויות לרוכבים שרוצים לבלות יום שלם בשטח ללא דאגות טעינה.

בשטח טכני, האולטרה-בי מראה את יתרונותיו בצורה מרשימה: המשקל הנמוך של כ-85 ק"ג ומרווח גחון נדיב הופכים אותו לזריז במיוחד, עם תגובת היגוי מדויקת שמזכירה אופני דאונהיל מתקדמים. זהו כלי שמסוגל גם ל"ריחוף" קליל מעל מכשולים, גם לטפס ללא מאמץ עליות קשות, וגם לתמרן במעברים טכניים – והכל בשקט מוחלט. ה-Ultra Bee מתאים במיוחד לרוכבים מתחילים עד מנוסים שמחפשים אופנוע חשמלי קל-משקל שלא מקריב כוח, והכי חשוב: מאפשר ליהנות מהשטח בלי הרעש והתחזוקה הכבדה של מנוע בנזין.

RFN Rally Pro (ARES) – רב תכליתיות וחדשנות טכנית בשטח

RFN Rally Pro (המכונה גם RS או ARES) מייצג גישה קצת שונה לעולם אופנועי השטח החשמליים. הוא לא מתיימר להיות החזק ביותר, אלא מציע ורסטיליות וחדשנות למי שמחפש כלי גמיש לאימונים ולרכיבה טכנית. המנוע שלו בהספק שיא של כ-12.5 קילוואט (דומה בהספק ל-Caofen FX ולסורון אולטרה בי) וטווח הנסיעה המירבי שלו מגיע עד 140 ק"מ בתנאים אידיאליים​. מה שמייחד את ה-RFN Rally Pro הם כמה פתרונות הנדסיים חכמים: ראשית, יש לו מערכת מושב מתפרקת אפשר תוך שניות להסיר את המושב ולהפוך את האופנוע לכלי “סטנד-אפ” טכני, מה שמוריד את מרכז הכובד ומקל בביצוע פניות חדות, קפיצות במדרגות סלע ומכשולים גבוהים​. כשמסיימים קטע טכני ומעוניינים לחזור לרכיבת שבילים, פשוט מחברים את המושב בחזרה. שנית, ה-Rally Pro מגיע עם סוללה נשלפת, דבר נדיר באופנועי שטח גדולים. ניתן לשלוף את הסוללה לטעינה נוחה בבית או אפילו להחלפה מהירה באחת טעונה, מה שמגדיל את הגמישות בשטח (אין צורך לגרור את כל האופנוע לשקע)​. מעבר לכך, האופנוע מצויד בבקרת מצבי רכיבה ייחודית: מצב “צב” לחיסכון ודיוק (מגביל מהירות לכ-45 קמ"ש לטווח מירבי), מצב “ארנב” למהירות גבוהה יותר (עד ~78 קמ"ש), ואפילו מצב "טיל" שמספק זרם שיא למנוע לתאוצות אגרסיביות במיוחד במקטעים מאתגרים​. יש גם הילוך אחורי מובנה – יעיל לתמרון במקומות צרים​. ה-RFN שוקל כ-79 ק"ג (עם הסוללה), בזכות שלדת אלומיניום קלה, וזוכה למרווח גחון נדיב (כ-320 מ"מ) להגנה מפני מפגעי קרקע​. חשוב לציין, בדומה ל-Cloud, גם ה-Rally Pro הוא ברישוי אפור בלבד בישראל, ומהירותו המוגבלת (~78 קמ"ש) אינה מתאימה לרכיבת כביש ממושכת​. עם זאת, עבור רוכבי שטח שרוצים כלי אימונים רב-גוני כזה שאפשר לקחת למסלול טכני, לתרגל קפיצות ודרופים בלי מושב, ואחר כך להרכיב מושב ולצאת לטייל ה-RFN Rally Pro נותן חבילה ייחודית. הוא מדגים כיצד חשמל מאפשר חשיבה מחדש על מבנה האופנוע: מושב מודולרי, סוללה נשלפת, ומשחק עם הגדרות כח, תכונות שפחות רווחות בעולם הבנזין.

סיכום: העתיד כבר כאן. מוכנים להצטרף למהפכה?

אין דרך יפה יותר לומר את זה: העתיד הדו-גלגלי כבר כאן, והוא מחשמל מתמיד. אופנועי השטח החשמליים בישראל עוברים מהשוליים למיינסטרים, ומציעים לרוכבים בשטח חוויה שקשה להתחרות בה. כן, יש עוד אתגרים כמו תשתיות טעינה בשטח, הסתגלות לשקט, ואולי געגוע קל לריח השמן השרוף אבל היתרונות עולים בהרבה על החסרונות. כרוכב ותיק שעבר בעצמו מבנזין לחשמל, אני יכול לומר בלב שלם: זו הייתה אחת ההחלטות הטובות בחיי הדו-גלגליים. התחזוקה הפכה זניחה, ההוצאות ירדו, ואני נהנה מכל רגע על השבילים בלי הדאגות שהתרגלתי אליהן פעם. אם אתם עדיין מתלבטים, ההמלצה שלי היא פשוט לנסות. קפצו לרכיבת מבחן על אופנוע שטח חשמלי, שוחחו עם רוכבים שכבר עשו את המעבר, תרגישו בעצמכם את המשיכה של המומנט החשמלי בכל סיבוב גלגל. סביר להניח שתחייכו בתוך הקסדה, בדיוק כמו שקרה לי. המהפכה החשמלית בשטח כבר בעיצומה, והיא קוראת גם לכם. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לרכיבה, תשאלו את עצמכם: למה לא ליהנות מכל העולמות – גם שמירת הסביבה והארנק, גם ביצועים ושקט נפשי?

זה הרגע לעלות על הגל (החשמלי) ולהצעיד את הרכיבה שלכם לעתיד. השטח ממתין, החשמל זורם, וכל מה שנותר הוא לפתוח מצערת ולהצטרף למהפכה. נתראה בשבילי העפר החשמליים! ⚡🏍️